حرفه و کار | بلاگ

حرفه و کار

ساخت وبلاگ
دانلود فونت های طراحی و خطاطی Symbol font

دانلود فونت های طراحی و خطاطی

Symbol font

دانلود مجموعه بسیار ارزشمند فونت ها و اشکال طراحی  

تعداد 54 فونت

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 298 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:59

دانلود کلیپ دیدنی هماهنگی حرکات ورزشی

دانلود کلیپ دیدنی

کلیپ هماهنگی حرکات ورزشی

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 289 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:59

شریف رضی یا سید رضى كيست؟

شريف رضى، معروف به (( سيد رضى)) دانشمند بزرگ اسلامى در قرن چهارم هجرى است كه با گردآورى نهج البلاغه نام خود را در تاريخ اسلام جاودانه كرد. جد پنجم او، حضرت موسى بن جعفر (ع) امام هفتم شيعيان است و چون حضرت على (ع) نيز، جد پنجم امام موسى بن جعفر (ع) بوده است، به اين ترتيب درمى يابيم كه حضرت على (ع)، جد دهم سيد رضى است. همچنين از طرف مادر نيز اجداد سيد رضى، با 9 نسل فاصله، به حضرت على (ع) مى‏رسند. از اين رو معلوم مى‏شود كه سيد رضى هم از سوى پدر، هم از سوى مادر، خاندان پاك و شريفى داشته كه هر دو از نسل مبارك امام على عليه‏السلام بوده‏اند.

. وى از كودكى، دوشادوش برادرش((شريف مرتضى)) به تحصيل دانش رفته بود، به زودى هوش فراوان و نبوغ سرشار خود رانشان داد، و از تمامى هم سن سالهاى خود پيش افتاد. به طورى كه در نخستين سالهاى جوانى به عنوان يك دانشمند برجسته اسلامى شناخته شد و مورد احترام دانشمندان بزرگ آن زمان قرار گرفت.

سيد رضى از آغاز جوانى، شروع به تحقيقات با ارزشى در زمينه قرآن و اسلام و مسائل اسلامى كرد. حاصل تلاشها و تحقيقات او، چند كتاب با ارزش بود كه در قرنهاى بعد نيز، هميشه مورد توجه دانشمندان جهان اسلام قرار گرفته است.

وى در زمينه شعر نيز نبوغ سرشارى داشت، چنانكه دانشمندان و شعر شناسان، با مطالعه اشعارى كه از او باقى مانده است، وى را بزرگترين و بهترين شاعر عرب دانسته‏اند.

اما كتابى كه نام او را جاويد كرده، نوشته‏ها و اشعار و تحقيقات خودش نيست، بلكه گردآورى و تدوين همين كتابى كه امروز، با نام ((نهج‏البلاغه)) در دنيا مى‏درخشد. سيد رضى، براى جمع آورى مطالب اين كتاب نزديك 20 سال زحمت كشيد. به دهها كتابخانه رفت و صدها كتاب را از آغاز تا پايان به دقت خواند. در آن كتابها، كه هر كدام دهها سال پيش نوشته شده بود، آثار مختلفى از على عليه‏السلام نيز وجود داشت. نويسندگان آن كتابها، هر كدام به مناسبت‏هاى مختلف، قسمتهائى از خطبه‏ها، نامه‏ها، سخنان كوتاه و پند و اندرزهاى امام عليه‏السلام را نقل كرده بودند.

بايد دانست كه نهج‏البلاغه نيز، در بردارنده تمامى آثار امام (ع) نيست. اما از تمام كتابهايى كه در زمينه گفته‏ها و نوشته‏هاى آن حضرت، پيش از سيد رضى، تدوين و تأليف شده بود، پرمطلب‏تر و داراى نظم و ترتيب بيشتر و به كمال نزديك است.

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 286 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:59

دیکشنری فارسی به انگلیسی و بالعکس Lingvo Soft 2007
دیکشنری فارسی به انگلیسی و بالعکس

Lingvo Soft 2007

نرم افزار دیکشنری فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی بسیار کارآمد ومفید به همراه تلفظ

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 307 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:59

دانلود فایل صوتی سوره های قرآن - ترتیل سوره العادیات با فرمت mp3
دانلود ترتیل سوره های قرآن 

دانلود سوره عادیات

سوره عادیات سوره 100 قرآن دارای 11 آیه می باشد.

 

فرمت MP3

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 345 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 3:33

نرم افزاردیدن تمام نقاط کره زمینGoogle Earth Plus 6.0.3.2197
نرم افزار دیدن تمام نقاط زمین

Google Earth Plus 6.0.3.2197 

بهترین نرم افزار برای دیدن تمام نقاط کره زمین از فاصله بسیار نزدیک و با تمام جزئیات

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 328 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 3:33

سازمان دهی داده ها در دیسک های مغناطیسی

سازمان دهی داده ها در دیسک مغناطیسی

در هر طرف یک دیسک مغناطیسی دوایر متحدالمرکزی وجود دارد که به آنها شیار گفته می شود. داده ها در یک دیسک، روی شیارهای آن ذخیره می شوند و هر چقدر فاصله شیارها از یک دیگر کم تر و تعداد آن ها بیش تر باشد، ظرفیت دیسک بیش تر است.

سازمان دهی داده ها در دیسک های مغناطیسی

هر شیار به تعداد مساوی از قطاع ها تقسیم شده است و ظرفیت هر قطاع 512 بایت است سرعت چرخش دیسک های مغناطیسی ثابت است و در نتیجه شیارهایی که نزدیک محیط دیسک هستند سریع تر از شیار هایی که نزدیک مرکز دیسک هستند حرکت می کنند. به عبارت دیگر قطاع هایی که روی شیارهای بیرونی قرار دارند سریع تر از زیر هد رد می شوند و باید از نظر فیزیکی طویل تر باشند تا داده از تمام قطاع ها با یک سرعت ثابت خوانده شود. این امر باعث به هدر رفتن مقدار زیادی از فضای دیسک در شیارهای بیرونی می شود. ولی سرعت خواندن داده از دیسک را افزایش می دهد.

قالب بندی دیسک ها

قبل از آنکه بتوان از یک دیسک استفاده نمود باید آن را قالب بندی نمود. این کار برای سازمان دهی و یافتن پرونده هایی که روی یک دیسک ذخیره شده اند ضروری است. در فرآیند قالب بندی سطح دیسک به وسیله ی علامت گذاری (با استفاده از توالی خاصی از صفرها و یک ها) به شیارها و قطاع ها تقسیم می شود. از مجموع دو یا چند قطاع که روی یک شیار قرار دارند یک Cluster ایجاد می شود. اندازه cluster در یک دیسک بستگی به ظرفیت دیسک و سیستم عاملی دارد که برای قالب بندی دیسک به کار رفته است.

یک cluster در واقع کوچک ترین واحد یک دیسک است که سیستم عامل می تواند آدرس دهی کند. این مطلب به این معنی است که حداقل فضایی که به ذخیره ی یک پرونده اختصاص می یابد یک cluster است.

برای مثال اگر اندازه ی cluster ها در یک دیسک سخت 32 کیلو بایت باشند و بخواهیم پرونده ای را که حجم آن 100 بایت است را ذخیره کنیم، یک cluster کامل یا 32 کیلوبایت به این پرونده اختصاص داده می شود.

در قالب بندی دیسک یک پرونده با نام FAT یا جدول تخصیص پرونده ها در قطاع صفر دیسک ایجاد می شود. این پرونده شامل اطلاعاتی است از قبیل ساختار فهرست دیسک و شماره ی Custer هایی که برای ذخیره هر پرونده به کار رفته و آدرس شروع هر پرونده در دیسک. ساختار FAT  در سیستم عامل های مختلف متفاوت است. برای مثال در سیستم عامل DOS از FAT16 (16 بیت) و در سیستم عامل ویندوز عمدتاً از FAT32 (32 بیت) استفاده می کنند. در FAT16، پرونده ها به صورت 16 بیتی و در FAT32 به صورت 32 بیتی خوانده می شوند. در نتیجه FAT32 سریع تر است.

در FAT16، اسامی پرونده ها می توانند حداکثر 11 حرف باشند در حالی که در FAT32، 255 حرف قابل قبول است. در FAT16 حداکثر ظرفیت قابل قالب بندی (اندازه ی هر پارتیشن) 2 گیگابایت است و اندازه ی هر Custer  هم 32 کیلو بایت خواهد شد در حالی که  FAT32 چنین محدودیتی را ندارد و در هر پارتیشن تا ظرفیت 8 گیگابایت اندازه ی هر CLUSTER تنها 4 کیلوبایت خواهد شد در حالی که FAT32 چنین محدودیتی را ندارد و در هر پارتیشن تا ظرفیت 8 گیگابایت اندازه ی هر cluster تنها 4 کیلو بایت است. بنابراین، ذخیره یک پرونده 1 کیلوبایتی در FAT16 می تواند 32 کیلوبایت و در FAT32 هم 4 کیلوبایت را اشغال می کند.

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 347 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 3:33

دانلود نرم افزار امنیتی و قفل درایو های ویندوز disk lock
نرم افزار امنیت فایل ها

disk lock

فقط با یک کلیک درایوها و USB رایانه خود را قفل کنید

با این نرم افزار جالب می توانید درایوها ی رایانه ی خود را مخفی یا قفل کنید

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 316 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 3:33

دانلود فایل صوتی سوره های قرآن - ترتیل سوره زلزله با فرمت mp3

دانلود ترتیل سوره های قرآن 

دانلود سوره زلزله

سوره زلزله سوره 99 قرآن دارای 8 آیه می باشد.

  

فرمت MP3

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 280 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 3:33

دانلود فیلم مراحل ساخت و تکمیل جک ها و بالابر های ساختمانی یا جرثقیل های ساختمانی و برجی
http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

دانلود فیلم کاروفناوری - دانلود فیلم فنی وصنعتی

دانلود فیلم مراحل ساخت و تکمیل جک ها و بالابر های ساختمانی یا جرثقیل های ساختمانی و برجی

پودمان سازوکارهای حرکتی کاروفناوری نهم

فیلم ساخت جرثقیل های برجی و ساختمانی

حجم 49 مگابایت

کیفیت Mp4

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 307 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 23:40

آشنایی با انواع نخ دوخت پودمان پوشاک کاروفناوری هفتم

http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

مطالب کمک درسی پودمان 10 پوشاک کاروفناوری هفتم

انواع نخ دوخت

امروزه انواع مختلفی از نخ های دوخت عرضه می شوند، که هریک برای دوخت پارچه های خاصی مناسب هستند. انواع نخ های دوخت عبارت اند از:

نخ دوخت پنبه ای

نخ دوخت پلی استری

نخ دوخت ابریشمی

نخ دوخت نایلونی

نخ دوخت پلی استری با روکش پنبه

نخ کوک

نخ دوخت فلزی

در مطالب زیر به طور اجمالی با این نخ ها آشنا می شوید.

نخ دوخت پنبه ای

نخ دوخت پنبه ای، برای دوخت پارچه های پنبه ای، پشمی، کتانی و ویسکوزریون مناسب است. چون نخ پنبه ای خاصیت کشسانی ندارد، برای دوخت پارچه های تریکو و پارچه های استرچ یا کشی مناسب نیست. زیرا نخ پنبه ای کش نمی آید و در صورت استفاده از آن در دوخت پارچه های تریکو و استرچ، بخیه ها پاره می شوند.

نخ دوخت پلی استری

نخ دوخت پلی استری از استحکام و کشسانی زیاد برخوردار است و برای دوخت تمام پارچه ها، به خصوص پارچه هایی از جنس الیاف مصنوعی و همچنین پارچه های تریکو و استرچ (کشی )، مناسب است.

نخ دوخت ابریشمی

نخ دوخت ابریشمی که از درخشندگی زیادی برخوردار است، برای دوخت پارچه های ابریشمی و پشمی مناسب است. همچنین، به دلیل خاصیت کشسانی نخ ابریشمی، این نخ برای دوخت پارچه های تریکو نیز مناسب است.

نخ دوخت نایلونی

نخ دوخت نایلونی، نخی ظریف و محکم است و برای دوخت پارچه های از جنس الیاف مصنوعی، به خصوص پارچه های از جنس نایلون، مناسب است.

نخ دوخت پلی استری با روکش پنبه

این نخ دوخت از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت مرکزی آن از نخ پلی استر یک سره و قسمت رویه آن از جنس پنبه است. پلی استر موجب می شود استحکام و کشسانی نخ دوخت افزایش یابد. پنبه هم موجب نرمی سطح نخ دوخت می شود و مقاومت آن را در برابر حرارت افزایش می دهد. این نوع نخ، برای دوخت تمام پارچه ها، از جمله پارچه های تریکو و استرچ، مناسب است.

نخ کوک

نخ کوک، که نخ پنبه ای است فاقد استحکام لازم است و صرفاً برای دوخت موقت (کوک زدن ) مورد استفاده قرار می گیرد.

نخ دوخت فلزی

نخ های دوخت فلزی از جنس طلا یا نقره اند و برای دوخت های تزئینی مورد استفاده قرار می گیرند. این نخ ها در برابر حرارت و بخار حساس اند، لذا هنگام اتو کردن دوختهٔ آنها باید از اتوی خشک و نیمه گرم استفاده کرد.

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 324 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 21:31

نرم افزار حذف کامل برنامه های نصب شده Your Uninstaller! Pro 7.3.2011.4
نرم افزار حذف کامل برنامه های نصب شده

Your Uninstaller! Pro 7.3.2011.4

با این برنامه می توانید نرم افزار های نصب شده بر روی سیستم خود را به طور کامل حذف کنید.

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 322 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 23:24

حافظه ی سریع catch چیست ؟

حافظه ی سریع (catch)

Catch یک نوع حافظه ی بسیار سریع تر از RAM است که به دلیل اختلاف سرعت CPU و RAM به عنوان حافظه ی واسط بین این دو به کار می رود. در این حافظه، آدرس و محتوای خانه هایی از حافظه ی RAM که بیش تر مورد استفاده اند، ذخیره می شود. ریز پردازنده، هنگام نیاز به اطلاعات، ابتدا به حافظه ی catch مراجعه می کند و اگر اطلاعات مورد نیاز را پیدا نکرد، به آدرس اطلاعات در RAM مراجعه می کند.

بدین ترتیب، سرعت اجرای برنامه های به طور قابل توجهی افزایش می یابد. این نوع حافظه درون CPU یا بر روی برد اصلی قرار می گیرد.

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 320 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 23:24

دانلود فایل صوتی سوره های قرآن - ترتیل سوره القارعه با فرمت mp3
دانلود ترتیل سوره های قرآن 

دانلود سوره القارعه

سوره قارعه سوره 101 قرآن دارای 11 آیه می باشد.

 

فرمت MP3

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 328 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 23:24

دانلود قسمت بیست و دوم انیمیشن پت و مت Pat & Mat
دانلود انیمیشن پت و مت قسمت بیست و دوم

Pat & Mat

همکاران و دوستان گرامی در صورت تمایل می توانید این انیمیشن که مرتبط با درس کاروفناوری نیز می باشد را در اوقات فراغت کلاس پخش نمایید با تاکید بر اینکه کار و اندیشه به هم مرتبط است تا علاقمندی دانش آموزان به درس بیشتر و همچنین باعث تنوع در کلاس شود.

حجم 28 مگابایت

فرمت Avi

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 307 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 21:03

آشنایی با نسل های رایانه

نسل های رایانه ای

به طور کلّی، چهار نسل یا دوره برای رایانه ها قائل شده اند که هر یک مقارن با یک تحوّل در فنّاوری بوده است. نکته ی قابل توجّه این است که محدوده ی زمانی عنوان شده برای هر نسل به صورت تقریبی است و در واقع، مرز کاملاّ مشخّص و متمایز کننده ای در بین آن ها وجود ندارد.

 این چهار نسل عبارت اند از:

نسل اوّل:

رایانه های این نسل با به کارگیری لامپ های خلأ در سال 1938 پا به عرصه ی وجود گذاشتند. از ویژگی های رایانه های این نسل می توان به مواردی چون حجم و وزن بسیار زیاد، گرمای تولیدی و توان مصرفی بسیار بالا و در نتیجه، خرابی بسیار، پیچیدگی برنامه دادن ، محدودیت عملیات قابل اجرا با آن ها، محدودیت ظرفیت حافظه و محدودیت در نوع داده ی ورودی اشاره کرد.

آشنایی با نسل های رایانه

از اتفاقات مهمّ این دوران می توان به استفاده از سیستم اعداد دودویی به جای سیستم ده دهی اشاره کرد. یک نمونه از رایانه های این نسل، رایانه ی انیاک است. این رایانه وزنی در حدود 30 تن داشت و در ساخت آن، 18000 لامپ خلأ استفاده شده بود. این رایانه می توانست 5000 عمل جمع یا 300 عمل ضرب را در یک ثانیه انجام دهد.

نسل دوم:

 در سال 1959 استفاده از ترانزیستور به جای لامپ های خلأ موجب کاهش اندازه، گرمای تولیدی و توان مصرفی شد. در نتیجه، کامپیوترهای نسل دوم با سرعت بیش تر، اندازه ی کوچک تر و قابلیت اطمینان بیش تر ساخته شدند. معمولاّ در این نسل، هر رایانه برای یک مصرف خاص ساخته می شد.

آشنایی با نسل های رایانه

از اتفافات مهم این دوران می توان به کارگیری نوار مغناطیسی و استفاده از زبان های برنامه نویسی چون اسمبلی و سپس فرترن و کوبال را نام برد. برای نمونه می توان به IBM 1401 اشاره کرد که برای کاربردهای علمی ساخته شده بود.

نسل سوم:

نسل سوم رایانه ها در سال 1964، با قرار گرفتن ترانزیستورها در یک بسته ی کوچک سیلیکونی و ساخت مدارات مجتمع (IC) پا به عرصه ی وجود گذاشتند. سرعت این رایانه ها به مراتب بالاتر بود و می توانستند میلیون ها دستورالعمل را در یک ثانیه پردازش کنند.

از اتفاقات مهمّ این دوران می توان به کارگیری دیسک مغناطیسی، تبادل اطلاعات بین رایانه ها از راه دور و به وجود آمدن زبان برنامه نویسی بیسیک را نام برد. برای نمونه می توان به IBM 360 اشاره کرد که به عنوان یک رایانه ی همه منظوره شهرت یافت

نسل چهارم:

از حدود سال 1975 به این طرف با اختراع تراشه ها شاهد حضور رایانه های نسل چهارم هستیم. با قرار دادن هزاران مدار در یک تراشه، امکان ساخت رایانه های کوچک تر، سریع تر و با ظرفیت حافظه ی بیش تر فراهم گردید.

یکی از دستاوردهای استفاده از تراشه ها در ساخت رایانه ها، به وجود آمدن ریز رایانه ها یا رایانه های شخصی بود. پس از اختراع تراشه ها و افزایش مدارات و قطعات به کار رفته در آن ها روز به روز شاهد تولید رایانه های کوچک تر و در عین حال سریع تر و دارای ظرفیت بیش تر هستیم.

تولید سخت افزار نیرومندتر، امکان اجرای نرم افزارهای پیچیده تر و با قابلیت های بیش تر و تولید نرم افزارهای جدیدتر، نیاز به سخت افزار قوی تر را به دنبال داشته اند.

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 350 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 17:14

دانلود نرم افزار پرتابل رایت سی دی Nero 7.2.0.3 با حجم کم

نرم افزار رایت با حجم کم

Nero 7.2.0.3

فقط با یک کلیک سی دی های صوتی وتصویری خود را رایت کنید

برنامه معروف نرو برای رایت سی دی پرتابل و با حجم بسیار کم (بدون نصب)

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 290 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 21:27

پاورپوینت خوراک و تغذیه دانلود پاورپوینت کاروفناوری - پودمان خوراک کاروفناوری هفتم
http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

دانلود پاورپوینت کاروفناوری پودمان خوراک کاروفناوری هفتم

پاورپوینت خوراک و تغذیه

با فرمت PPSX آفیس 2013

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 2610 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 19:55

انواع شبکه های رایانه ای از نظر وسعت LAN - MAN - WAN پودمان شهروند الکترونیکی یک کاروفناوری هفتم

http://suherfe.blogfa.com

مطالب کمک درسی و آموزشی پودمان شهروند الکترونیکی یک کاروفناوری هفتم

انواع شبکه ها از نظر وسعت

شبکه محلی (LAN):

 یک شبکه محلی معمولاً یک شبکه خصوصی است که چندین رایانه را در یک دفتر، ساختمان یا دانشگاه به هم متصل می کند.

بسته به نیازهای سازمان مربوطه و فن آوری به کار رفته، یک شبکه محلی ممکن است به سادگی دو رایانه و یک دستگاه چاپگر در منزل یک فرد یا پیچیدگی شبکه یک سازمان که دارای انواع وسایل جانبی صوتی و تصویری است باشد. در حال حاضر اندازه یک شبکه محلی حداکثر به چند کیلومتر می رسد.

انواع شبکه های رایانه ای از نظر وسعت LAN - MAN - WAN

شبکه های محلی برای به اشتراک گذاشتن منابع در بین رایانه های محلی طراحی شده اند. این منابع ممکن است سخت افزار (یک چاپگر یا دیسک سخت)، نرم افزار (یک برنامه کاربردی)، یا داده (اطلاعات پرسنلی یک سازمان) باشند.

علاوه بر اندازه، یکی دیگر از ویژگی های شبکه های محلی، کانال ارتباطی (عمدتاً کابل، به استثناء شبکه های بی سیم) و پیکربندی مورد استفاده در آنها (خطی، ستاره و حلقه) است.

سرعت شبکه های محلی عبارت است از:

- 4-16Mbps برای پیکربندی حلقه

- 10Mbps برای پیکربندی خطی

- 10/100M برای پیکربندی ستاره

امروزه شبکه های محلی گیگابیتی در حال توسعه هستند.

شبکه های شهری (MAN):

این شبکه برای بسط شبکه ها در محدوده یک شهر طراحی شده است. شبکه شهری ممکن است شامل یک شبکه منفرد مانند شبکه تلویزیون کابلی باشد، یا وسیله ای برای برقراری ارتباط بین چندین شبکه محلی باشد تا بتوانند منابع موجود را نه تنها در بین رایانه های یک شبکه محلی، که در بین شبکه های محلی دیگر نیز به اشتراک بگذارند.

انواع شبکه های رایانه ای از نظر وسعت LAN - MAN - WAN پودمان شهروند الکترونیکی یک کاروفناوری هفتم

برای مثال یک شرکت ممکن است از شبکه شهری برای برقراری ارتباط در بین دفاتر خود که یک شهر قرار دارند، استفاده نماید.

اداره یک شبکه شهری ممکن است به طور کلی در اختیار یک شرکت یا سازمان خصوصی باشد، یا این که مانند شرکت تلفن در اختیار یک شرکت دولتی باشد که به دیگران خدمات ارائه می کند.

شبکه وسیع (WAN):

این شبکه برای انتقال راه دو داده، صدا، تصویر و ویدئو در محدوده ای به وسعت یک کشور، قاره و جهان به کار می رود.

برخلاف شبکه های محلی (که برای انتقال وابسته به سخت افزار خودشان هستند)، شبکه های وسیع ممکن است از ترکیب مختلفی از وسایل ارتباطاتی عمومی (مانند خطوط تلفن)، اجاره ایی (مانند خطوط T1) و خصوصی (مانند ماهواره های خصوصی) استفاده نمایند.

انواع شبکه های رایانه ای از نظر وسعت LAN - MAN - WAN پودمان شهروند الکترونیکی یک کاروفناوری هفتم

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 298 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 19:55

بازی جالب سرعت عملی و پازلی Arctic Quest 2
بازی فکری به همراه سرعت عمل

Arctic Quest 2

بازی بسیارجالب فکری به همراه سرعت عمل

دانلود در ادامه مطلب

حرفه و کار...
ما را در سایت حرفه و کار دنبال می کنید

نویسنده : خنجی بازدید : 346 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 19:55